Ikea in Germany has built up the cover of its latest catalouge in a three-dimensional environment. The catalouge cover was recreated down to the tiniest detail. Passersby could have their picture taken on the photo set to become a proud owner of a personalized Ikea catalouge featuring themselves as the cover model. Fun for the customers and brilliant idea for Ikea. - Since the 3D cover not only boosted Ikea's image, but also increased store traffic. See full clip on YouTube.
Saturday, January 24, 2009
Katalogmodell
Ikea i Tyskland lät bygga upp omslaget på sin senaste katalog i en tredimensionell miljö. De stylade upp rubbet med prislappar, logga och omslagstexter för att återskapa originalkatalogens utseende. Sedan kunde förbipasserade låta sig fotograferas och därefter hämta ut sitt personliga exemplar av Ikea-katalogen i närmaste varuhus, med sig själva på omslaget! Roligt för kunderna och smart för Ikea. - För ingen slänger väl en katalog där man själv finns på bild, och alla som en gång åkt för att hämta sitt exemplar tog en runda i varuhuset också. Det här är en lysande kampanjidé som jag älskar, både i egenskap av reklamare och designnörd. Se hela klippet på YouTube.
Ikea in Germany has built up the cover of its latest catalouge in a three-dimensional environment. The catalouge cover was recreated down to the tiniest detail. Passersby could have their picture taken on the photo set to become a proud owner of a personalized Ikea catalouge featuring themselves as the cover model. Fun for the customers and brilliant idea for Ikea. - Since the 3D cover not only boosted Ikea's image, but also increased store traffic. See full clip on YouTube.




Ikea in Germany has built up the cover of its latest catalouge in a three-dimensional environment. The catalouge cover was recreated down to the tiniest detail. Passersby could have their picture taken on the photo set to become a proud owner of a personalized Ikea catalouge featuring themselves as the cover model. Fun for the customers and brilliant idea for Ikea. - Since the 3D cover not only boosted Ikea's image, but also increased store traffic. See full clip on YouTube.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
6 comments:
Vad häftigt!!!!! Jag vill också ha en sådan!
Wow! Jag skulle också vilja ha en personlig katalog!
Häftigt.
Sådant skulle de haft i Sverige.
Visst är det häftigt. Ja, tänk om Ikea i Sverige också lät sina kunder vara katalogmodeller. - Det hade varit helt galet kul.
jätte häftigt
Post a Comment